19 Kasım 2009 Perşembe

2009 Volkswagen Passat 1.4 TSI DSG

VW Passat sınıfında uzun zamandır sevilen ve tutulan bir araç. Bu nedenlerle en çok satılan araç olmayı da başarıyor. Alman kalitesini Passat'ta görebiliyorsunuz. Önceden en az 1600 cc motorlarla satılan Passat'ta şimdi 1400 cc turbo beslemeli TSI motor da sunuluyor. İnsanlar, aracın büyüklüğünden ve ağırlığından dolayı, 1.4 lt hacimli bu motora şüpheyle yaklaşıyorlar.

Öncelikle biraz TSI motordan bahsedelim. VW uzun zamandır TSI motorlarıyla yılın motoru ödülünü kazanıyor. TSI teknolojisi aynı motorda hem turbo hem de kompressor ile aşırı besleme kullanılmasına dayanıyor. Böylelikle her devirde güç alınabilirken aynı zamanda düşük yakıt tüketimiyle ekonomi de sağlanıyor. TSI motorlar 1.4, 1.8 ve 2.0 olarak değişiyor. 1.4 TSI motorun iki tipi var. Bir tanesi Passat'ta sunulan 5000-5500 devir aralığında 122HP güç 1500-4000 devir aralığında ve 200nm tork sunan sadece turboşarjlı, diğeri ise 5800 devirde 160HP güç ve 1750-4500 devir aralığında 240nm tork sunan hem turboşarjlı hem de kompressorlü versiyonu.

1.4 TSI motor Passat için oldukça iyi bir seçenek. 1.6lt hacimli motora göre çok daha seri ve daha az yakıt tüketiyor. Bunda VW'in kullandığı 1.6 motorun hala 8 sübaplı olmasının da etkisi var tabiiki. Passat'ın belki en çok satılan modeli olan 2.0 TDI ile karşılaştırıldığında ise neredeyse aynı performansı sağladığını söyleyebilirim. Gerçekten 2.0TDI Passat'ın 140HP'lik versiyonuna sahip kullanıcıların 1.4 TSI çıkınca canlarının sıkılmış olması gerek. Çok daha fazla vergi vererek hemen hemen aynı performans alınıyor. TSI motor her zaman iyi gaz tepkileri veriyor. Passat'ın yaklaşık 1500 kg'lık ağırlığına rağmen yokuşlarda yığılma gibi bir problem asla söz konusu değil. Bunu da çok düşük devirde aldığı maksimum torkuna borçlu. 1500 devirde 200nm gibi bir tork atmosferik araçlarda ancak çok çok yüksek motor hacimlerinde yakalanabilecek bir değer. Bu kadar düşük devirde bu kadar yüksek tork sayesinde araç sollamalarında ve düz yolda ve/veya yokuş yukarı hızlanmalarda kullanıcısını hiç yormadan hemen istediğini yerine getiriyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlıyor ve 201 km maksimum hıza ulaşabiliyor. Ancak ben testlerimde bundan iyi değerler yakaladığımı itiraf etmeliyim. 200km hıza rahatlıkla ulaşırken 210-215 km hızlarına ulaşırken de hiç zorlanmıyor. 0 km hızdan, nasıl hızlandığını aşağıdaki videoda daha iyi görebilirsiniz.

video

Motordan bu kadar bahsettikten sonra biraz da DSG şanzımandan bahsedelim. DSG VW'in çift debriyajlı otomatik şanzımanı. Passatta DSG dışında bir otomatik şanzıman sunulmuyor. Çift debriyaj olmasının avantajı ise sarsıntısız ve çok hızlı vites geçişleri. Siz hangi vitesteyseniz bir yandan bir sonraki vites de hazır bir şekilde bekliyor. Böylece vites değişiminde sadece diğer debriyajın zaten kavramış olduğu dişliye geçiliyor. Sonuç dediğim gibi çok sarsıntısız ve 300 milisaniye gibi inanılmaz bir hızda gerçekleşen vites geçişleri. Videoda dikkat ederseniz vites geçişlerinin ne kadar hızlı ve hızlanmanın ne kadar kesintisiz olduğunu görebilirsiniz. Passat'ta sunulan 7 vitesli DSG şanzıman ilk viteslerde düşük vites oranları sayesinde iyi bir hızlanma, yüksek viteslerde ise uzun oranlar sayesinde düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Nitekim araç 150 km hızda giderken motor deviri 3050 devir civarına oluyor. Bu da o hızda giderken bile 100 km'de 6.6 litre gibi çok düşük bir anlık tüketim verisi sağlıyor. Şanzıman istenirse yarı otomatik olarak da kullanılabiliyor. Yarı otomatik moda alındığında vites kolunu ileri itip geri çekerek veya direksiyonun üzerindeki + ve - tuşlarıyla vites değiştirmek mümkün oluyor. Direksiyonun üzerindeki tuşlar tam otomatik moddayken de gerekirse vites küçültmek veya büyütmek için kullanılabiliyor. Bu durumda şanzıman bir süreliğine tam otomatik moddan çıkıp yarı otomatiğe geçiyor. Bu durum yaklaşık 30 saniye veya siz + tuşuna uzun süreli basana kadar devam ediyor. Bundan sonra tam otomatiğe geri dönüyor. Şanzımanın bir diğer sürüş modu da S. S spor kullanım için geçilen mod. Bu modda şanzıman her zaman küçük vitesi tercih ediyor. D modundayken yakıt ekonomisi sağlamak için aracı hep düşük devirde tutmaya çalışan şanzıman S'ye alındığında deviri 3000'in altına düşürmüyor. D modunda yavaşlarken vites küçültmelerini hissetmezken S'de tabiri yerindeyse ara gazı vererek vites küçülttüğünü görüyor ve duyuyorsunuz. Ekonomi için tabiiki iyi değil ancak zaten dediğim gibi S spor kullanım için.

Gelelim aracın konfor ve donanımına. Donanım olarak bu fiyatta bundan daha iyisi bulunamaz değil ancak eğer otomatik vitesi bir donanım unsuru olarak sayarsak bu motor hacminde, bu sınıfta ve bu fiyatta daha iyisini bulmanız mümkün değil. Diğer firmalar bu sınıfta düşük motor hacimlerinde otomatik vites sunmuyorlar. Bu da Passat'ın en büyük avantajı oluyor. Diğer donanım unsurlarına geçersek, güvenlik donanımları olarak ABS, EBD, ASR(patinaj önleme sistemi), ESP(savrulma önmele sistemi), EDL(elektronik diferansiyel kilidi), MSR(elektronik motor çekiş kontrolü), 8 hava yastığı, lastik basınç izleme sistemi; konfor donanımları olarak, çift bölgeli otomatik klima, direksiyondan kumandalı aux. girişli radyo-cd çalar, yağmur sensörü, park sensörü, far sensörü, cruise control, sürücü tarafı elektrikli ayarlı ve bel destekli koltukları, tek dokunuşta açılıp kapanabilen camlar, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, kendiliğinden kararan dikiz aynası, arkada 230V'luk elektrik prizini sayabiliriz.

Çarpışma teslerinde EuroNCAP'den 5 yıldız alarak sağlamlığını da kanıtlamış durumda. EuroNCAP mühendisleri raporlarında Passat için şu cümleleri kullanıyorlar.
"Its body proved to be extremely strong, suffering minimal deformation in the frontal impact and protecting its adult occupants well." (Gövdesi, önden çarpmada çok az deformasyon alarak ve yolcularını iyi koruyarak çok güçlü olduğunu kanıtladı.)

Passat yolda kalitesini belli ediyor. Sınıfındaki en sessiz araç bu olabilir. Yolda giderken en ufak bir şekilde motor veya rüzgar sesinden rahatsız olmuyorsunuz. Bir üst sınıf araçlar kadar tamamen sessiz değil ancak asla rahatsız edici değil. Yanınızda biriyle konuşurken sesinizi yükseltmek durumunda kalmıyorsunuz. Koltuklar çok rahat. Hatta bu rahatlık ortamdaki sessizlik ve çok başarılı müzik sistemiyle birleştiğinde bazen uykunuzu getirecek kadar fazla olabiliyor. Arkada oturanlar için de hava çıkışının olması aracın arka kısmının da başarılı bir şekilde ısıtılıp soğutulmasında faydalı oluyor. Normalde bu bir sorundur; çünkü arka tarafta sadece yerden hava çıkışları vardır, ve siz ön tarafta üşürken veya sıcaktan bunalırken arka taraf hala hava sıcaklığından şikayet eder. Arka orta koltuğun sırt kısmı yatırılarak kol dayama oluyor, ve üzerindeki bardak koyma yerleri arkadaki yolcular için uzun yolculuklarda fazladan bir konfor unsuru oluyor. Önde ise bardaklıklar orta konsolda bulunuyor.

Uzun yolda aracın belirli bir kusuru yok. Daha önceki yazımda Avensis'in yüksek hızlarda yan rüzgarlardan etkilendiğini yazmıştım. Passat için böyle bir şey söz konusu değil. Çok yüksek hızlarda dahi kullanıcısına güven veriyor. Ancak Passat hızını hiç belli etmiyor. Eğer biraz dalgın bir sürücüyseniz 120 km hızla gittiğinizi sanarken kendinizi 180-190 km hızla gidiyor bulabilirsiniz. 90 km hızla gidildiğinde ortalama yakıt tüketimi 5.5 l civarında oluyor. Fabrika verisi de zaten 5.4. Bu da bir depo ile(70 lt) 1200 km'den fazla yol demek. Aracın bagajı yeterli büyüklükte. 485 litre ile sınıfının en büyüğü değil ancak 3-4 kişilik bir ailenin tatil ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak büyüklükte.

Şehir içinde DSG şanzımanı bir kez daha seviyorsunuz. Hiç bir zaman hayal kırıklığına uğratmıyor. Otomatik viteslerin zaten normale oranla çok daha az olan yokuşta geri kaçırması Passat'ta hill holder sistemiyle tamamen ortadan kalkmış durumda. Bu sistem siz frenden ayağınızı çektikten sonra gaza basana kadar frene basmaya devam ediyor. Ancak bu park ederken sorun olabiliyor. Eğer benim gibi yavaş park eden biriyseniz sizi durdunuz sanıp habire araca fren yaptırıyor. Neyse ki vitesin yanındaki düğmesiyle devreden çıkartılabiliyor. Aslında devamlı açık veya devamlı kapalı ayarı var. Ancak ben sadece park ederken devreden çıkardığımdan devamlı açıkta tutmayı tercih ediyorum. Şehir içinde takıt tüketimi fabrika verisi olan 8.2 lt/100km'den biraz daha fazla 8.5 lt/100km oluyor. Ancak yine de bu değer otomatik vitesli 1500 kg ağırlığında turbo şarjlı bir araç için çok çok iyi.

Genel olarak Passat 1.4 TSI DSG çok başarılı bir araç. Bu motor hacminde otomatik vites bir araç bu sınıfta zaten sunulmuyor. Ayrıca Passat alman kalitesini her köşesinde belli ediyor. Hiç bir işçilik ve malzeme kusuru yok. Gerek yakıt tüketimi, gerek sağlamlığı, gerek rahatlığı ile bir aile için bu fiyatlardaki en iyi seçenek olduğunu söyleyebilirim

4 yorum:

  1. testinizi çok beğendim diğer testleride bekliyorum

    YanıtlaSil
  2. Bu aracı kullanan birisi olarak yaptığınız testi çok beğendim ve benim de kendi verilerime bakarak tetinizi birebir onaylıyorum sadece benim bildiğim TSI 122 PS motorda Turbo var ama 150 PS takiler gibi süperşarjer veya kompresör yok.

    YanıtlaSil
  3. mükemmel bir araç şiddetle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  4. Ahh bide benim olsa bu arac hayran kaliyorum her seferinde butun araclari inceledim bu arac bi farkli 1.4 ama guclu her isdedigi karsiliyoo bide allah nasip etse bi bebek gibi bakarim:))

    YanıtlaSil